QURAN2u

Monday, April 5, 2010

**QURAN 2u PERTAMA DI DUNIA^-^

"Betapa nikmat membaca al-Qur'an kalau faham kata per kata dari setiap ayat seperti orang Arab ..."

PERTAMA DI DUNIA

- maksud di bawah setiap ayat al-Qur'an
- mempermudah kita memahami erti dan isi al-Qur'an
- dilengkapi Asbabun Nuzul yang memperkayakan al-Qur'an ini

Kelebihan Tafsir Quran Per Kata

- Tafsir umum yang ringkas, bukan sekadar terjemahan, disusun berdasarkan kata per kata dari setiap ayat al-Qur’an

- Mudah dibaca dan difahami, baik secara terpotong-potong kata per kata atau pun secara ayat per ayat.

- Disusun dengan merujuk kepada buku-buku Tafsir yang mu’tabar

- Dilengkapi dengan Asbabun Nuzul, iaitu informasi tentang keadaan dan latar belakang turunnya setiap ayat.

- Dilengkapi juga dengan terjemahan.

- Sesuai untuk dijadikan hadiah buat yang tersayang

YA SAYA INGIN DAPATKAN



sebagaimana hadis Rasulullah SAW yang berbunyi "apabila matinya seseorang anak adam maka terputuslah amalnya kecuali 3 perkara iaitu 1)amal jariah 2)ilmu yang bermanfaat 3)doa anak yang soleh"
riwayat Abu Daud,Al Tarmizi, Nasa'i dan Ahmad

AMAL JARIAH SESEORANG ANAK ADAM......
1)berikan al Quran kepada seseorang dan setiap kali dibaca anda mendapat hasanah dan barakah

YA SAYA INGIN DAPATKAN
2)Sumbangkan kerusi roda ke hospital dan setiap orang sakit menggunakannya, Insya ALLAH anda mendapatkan hasanah dan barakah








3)bahan bacaan yang bermanfaat kepada umum

YA SAYA INGIN DAPATKAN

4)memberi pendidikan(ilmu bermanfaat)

YA SAYA INGIN DAPATKAN
5)mengajar sebuah doa kepada seseorang.apabila mereka membaca dan mengamalkannya anda mendapat hasanah dan barakah

YA SAYA INGIN DAPATKAN
6)mengagihkan bahan CD/DVD Quran atau doa


YA SAYA INGIN DAPATKAN ALQURAN INI


7)libatkan diri dalam pembangunan masjid samada tenaga atau harta







8)Sediakan kemudahan awam

9)tanam pokok untuk memelihara alam sekitar dan memberi kemudahan




10)kongsikan blog ini bersama kawan2 sekiranya mereka melakukan salah 1 dari perkara tersebut maka anda mendapat hasanah dan barakah

sesungguh terdapat banyak perkara yang mungkin kita tidak mampu untuk lakukan bagi melakukan amalan jariah untuk bekalan
jadi apalah salahnya kita berkorban sedikit wang untuk menbeli Quran yang memberi banyak manfaat kepada kita dan orang lain


SAYA INGIN DAPATKAN AL QURAN INI

APA KATA MEREKA...




BONUS!!!















YA SAYA INGIN DAPATKAN SEKARANG!!!


yang ikhlas,
rashid
mie_boy07@yahoo.com

No comments:

Post a Comment